Hullult mandlised kirsimuffinid ja 9. juulil Sadama turule!


Kui ma mõni aeg tagasi nägin ilusaid tumedaid kirsse Tartu turul, hakkas suu vett jooksma ja silme ees alustasid vuramist igatmasti kirsikoogid, üks parem kui teine. Marjadega õnnelikult koju jõudnud, formeerusid need nägemused hoopiski kirsimuffiniteks ja mis sobib alati sinna juurde, on mõistagi mandlid.

Nojah, aga kirsikivid. Kellel on selline vidin nagu kirsikivieemaldaja, on õnneseened. Sellest iroonilise alatooniga öelnud lausest tuleb välja lugeda, et mul pole. Iga aasta luban selle osta, aga enamasti meenub see siis, kui oled kirsikausiga silmitsi ja mõistagi ilma selle vidinata. Siiski, kui kirsid on piisavalt valmis, saab hakkama ka teravaotsalise noaga. Tuleb lihtsalt piisavalt ettevaatlikult vastavaid torkeid ja lõikeid teha, et kivi või veelgi hullem, pooleks lõigatud mahlast tilkuv kirss, ei maanduks sinna kuhu pole vaja. Näiteks vastu kardinat, vastu heledaid riideid või muude ebasobivasse kohta. Vilumus omandatakse mõistagi töö käigus, kuigi meistriks saamisele eelneb õpipoisi ja selli staatus:).

75 g võid
2 muna
2 dl hapukoort
3,5 dl jahu
2 dl suhkrut (kogus oleneb kirsside hapususest)
1 tl vanillsuhkrut
2 tl küpsetuspulbrit
70 g + 30 g mandlilaaste
3 dl veerandikeks lõigatud kirsse

Või sulatada, munad kloppida hapukoorega lahti ja segada omavahel kokku. Teises kausis segada kuivained, kaasa arvatud käte vahel peenemaks pudistatud 70 g mandlilaaste. Ühendada mõlemad kausisisud ja segada kiiresti tainaks. Lõpuks valada juurde neljaks lõigatud kirsid ja segada veelkord kiiresti läbi. 
Tõsta tainas muffinivormidesse ja puistata ülejääänud 30 g mandlilaaste paksult peale. Küpsetada nagu ikka 200 kraadi juures 20 - 25 minutit, kuni keeksikesse torgatud puutikk jääb puhtaks.
Kui tahta küpsetist veel pidulikumaks muuta, ei tee paha asetada peale varrega kirss. Minu kurb kogemus näitas, et targem on seda trikki teha juba poolenisti küpsenud muffini peal. Kohe algul kirsi pealesättimine lõpeb kirsi kerkiva taina sisse ärauppumisega, nii et "pinnale" jääb vaid üksildane kirsivars. See ei kahanda aga mõistagi küpsetise head maitset.
Nosida näiteks niisama aias vedeledes või mõnes muus rohelises ja päikesele avatud paigas:).


Viimaste hulka kvalifitseerub peaaegu ka Tallinna Sadama turg. Ehk siis homme, 9. juulil, on kurikaval plaan ahvatleda linnakodanikke ja sõpru astuma sealt läbi ja proovima, mida seekord siis 15 blogijat laudadele laovad. Liina mõtles välja uue stardikorralduse ehk siis igal täistunnil alates kella 12.00-st täidavad letid 5 inimest. Kes ja millal, vaata siit:).Mind sätiti viimasesse vahetusse ehk siis alates kella 14.00-st.
Lisaks neile muffinitele leiab minu lauajupilt ka midagi soolast. Mis täpsemalt, näete homme.
Kohtumiseni!

Kommentaarid

Anonüümne ütles …
Väga ahvatlevad muffinid, kisub kohe homme küpsetama. Oleksin tahtnud aga selle retsepti järgi teha vormikoogi, 26 cm läbimõõduga vormi. Kas peaksin siis aineid kahekordistama?
Mina olen siis õnneseen, mul kodus vanast Vene ajast koguni 2 kirsikivieemaldajat. Aga ka selle riistapuuga tuleb tegutseda ettevaatlikult. Olen mitu korda ennast ära pritsinud.
Tänud ette vastuse eest !
Vanaema Leida
Ülle ütles …
No isegi hea siis, et mul seda kirsimulgustajat pole, noaga saab ka hakkama.
Kui aga proovida vormikooki teha, siis 26-cm vormi jaoks on kahekordne kogus isegi palju, ei pruugi äkki piisavalt läbi küpseda ja võib kõrbema minna. Pealegi kerkib sedasorti tainas päris tublisti. Nii et pooleteisekordne oleks ehk ohutum.
Edu proovimiseks, maitse on tõesti hea.
Anonüümne ütles …
See kirsikivi eemaldaja on riist, mille kasutamine vajab head eelnevat harjutamist. Mul emal on isetehtud moodustis mingist heegelnõelast ja vidinast seal otsas, aga ütlen ausalt, mina ei oska sellega midagi teha- torkasin endale kohe sõrme- ema aga puhastab sellega suve jooksul ikka sada kilo kirsse ära. Olen ka noaga hakkama saanud, aga minu kogused piirduvad ka koogi jaoga.
Kristel
P.S. Kuidagi ei õnnestu mul oma ürituste graafikut ühildada blogijate üritustega. Teil saab kindlasti tore üritus olema!
Ülle ütles …
Issver, see heegelnõela jutt tundub suisa hirmuäratav olema:).
Aga mis homsesse puutub, loodan minagi, et tuleb vahva päev ja eks virtuaalsel teel saad ikka osa sellest trallist.
Olen Ülle.... ütles …
...aga minu kirsid pani ühe ööga nahka mingi teadmata tiivuline olevus (vist hoburästas), täielik puhas vuuk ja nüüd käib ta maasikapeenras, huhh, tuleb mingi peleti muretseda, kirssidest ilma ja vesise suuga vaatan hõrgutavaid kooke :)
Ülle ütles …
Tuttav tunne, meil on nüüd kirsid ja maasikad otsas ja elus esimest korda suundusid linnud vaarikatesse. See veel puudus!
Aga kirsimuffinite jaoks olin sunnitud ostma ungarlaste omi, olid hääd marjad küll.
Anonüümne ütles …
Kirsse annab edukalt puhastada ka tavalise kõrrega. Lükkad kivid kirssidest lihtsalt läbi - superlihtne! Kui kõrs pehmeks lähed võid lõigata otsa ära ja jätkata või uue kõrre võtta.

Muffinid olid ka maitsvad!
Triin
Ülle ütles …
Oo, see kõrrevärk on mõte! Oleks ma seda varem teadnud, ostsin sel suvel just udupeene kirsikivide eemaldaja, kasutada ei ole veel jõudnud:).

Populaarsed postitused

Kaerahelbeküpsised - igihaljas klassika

Kartuli-tangupuder ehk mulgipuder

Toorjuustukook laimi ja valge šokolaadiga Key lime pie jälgedes